Λίπος – Ζάχαρη – Αλάτι- Αλκοόλ. 4 παγίδες στη διατροφή μας και πώς να τις αποφύγουμε

Το λίπος, η ζάχαρη το αλάτι είναι συστατικά που δίνουν γεύση στο φαγητό μας, δυστυχώς όμως σχετίζονται και με αρκετά προβλήματα υγείας όπως αυξημένο βάρος, υπερλιπιδαιμίες, καρδειαγγειακά.

Η κατανάλωση λίπους από όλες τις πηγές
Όλα τα λίπη περιέχουν το ίδιο ποσό ενέργειας (9 θερμίδες/ γρ) και μπορούν να προκαλέσουν αύξηση βάρους αν καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στη μείωση του βουτύρου, μαργαρίνης και του λίπους ζωικής προέλευσης, επειδή σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης στεφανιαίας νόσου. Προτιμείστε το ελαιόλαδο.

  • Μαγειρεύετε τις τροφές στη σχάρα, στο φούρνο, στον ατμό, στην κατσαρόλα, αντί να τις τηγανίζετε
  • Καταναλώνετε ημίπαχα ή άπαχα προϊόντα, όπως αποβουτυρωμένο ή ημι-αποβουτυρωμένο γάλα, χαμηλά σε λιπαρά γιαούρτια, χαμηλά σε λιπαρά τυριά (μυζήθρα, ανθότυρο κ.ά.).
  • Αφαιρείτε το ορατό λίπος από το κρέας και το δέρμα από το κοτόπουλο.

Η κατανάλωση ζάχαρης και ζαχαρούχων τροφίμων και ποτών

Η κατανάλωση ζάχαρης συνδέεται στενά με την αύξηση βάρους καθώς και με την εμφάνιση της τερηδόνας στα δόντια.

  • Πίνετε το τσάι ή τον καφέ χωρίς ζάχαρη ή χρησιμοποιώντας υποκατάστατα ζάχαρης (χωρίς θερμίδες)
  • Καταναλώνετε προϊόντα με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή χωρίς πρόσθετη ζάχαρη, όπως
  • αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, χυμούς φρούτων. μαρμελάδες (χωρίς πρόσθετη ζάχαρη), κομπόστες ή ψητά φρούτα με λίγη ζάχαρη.
  • Αντικαταστήστε τα γλυκά, τις καραμέλες και τα ζαχαρωτά με φρέσκα φρούτα ή μίγμα φρούτων και ξηρών καρπών.
  • Αντί να αγοράζετε έτοιμα γλυκά, φτιάξτε δικά σας, με λιγότερη ζάχαρη

Η αυξημένη πρόσληψη αλατιού

Έτσι ελαττώνεται η πιθανότητα για εμφάνιση υπέρτασης

  • Αποφεύγετε την προσθήκη αλατιού στο τραπέζι και αντικαταστήστε το με μπαχαρικά ή χυμό από λεμόνι,
  • Aποφεύγετε την προσθήκη αλατιού στο νερό για το βράσιμο των λαχανικών καθώς και
  • την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι όπως τυριά, αλατισμένοι ξηροί καρποί, κονσερβοποιημένα, καπνιστά ή παστά ψάρια και κρέατα.

Η κατανάλωση αλκοόλ

Η αυξημένη πρόσληψη σχετίζεται με αυξημένη συχνότητα κίρρωσης του ήπατος, ατυχημάτων, υπερλιπιδαιμιών. κ.ά.               
Τα οινοπνευματώδη ποτά έχουν πολλές θερμίδες χωρίς θρεπτική αξία. 1γρ οινοπνεύματος δίνει 7 θερμίδες. Να θυμάστε πάντα ότι όταν υπερκαταναλώνετε οινοπνευματώδη ποτά καθημερινά, θέτετε την υγεία σας σε σοβαρό κίνδυνο. Πίνετε περιστασιακά και λίγο.

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Επικοινωνία

Ντενίκαρου Αθηνά
Διαιτολόγος - Διαιτολόγος
Δαγκλή 4, Καβάλα, Τ.Κ. 65 403
Τηλ. 2510 228 109
Κιν. 6976 879 099

Βρείτε τις συνταγές μας στο