Μέτρηση βασικού μεταβολικού ρυθμού (BMR)

διαιτολογικο γραφειο ντενικαρου αθηνα καβαλα


Ο μεταβολισμός μας

Το ποσό της ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης (θερμίδες ανά ημέρα) διαφέρει κατά πολύ από άτομο σε άτομο. Ο Μεταβολικός Ρυθμός Ηρεμίας (RMR) είναι η ελάχιστη ποσότητα θερμίδων που καταναλώνονται ώστε το σώμα να διατηρήσει τις ζωτικές λειτουργίες του. Η πλειονότητα των θερμίδων που καταναλώνονται καθημερινά από το σώμα σας είναι για να συντηρούνται οι ζωτικές λειτουργίες. Σε άτομα που κάνουν καθιστική εργασία, ο RMR αποτελεί το 80% της συνολικής τους ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης.

Το ενεργειακό ισοζύγιο

Για να αναπτύξουμε το ιδανικό πρόγραμμα διαχείρισης βάρους για εσάς, πρέπει αρχικά να κατανοήσετε την έννοια του ισοζυγίου μεταξύ των θερμίδων που προσλαμβάνετε και των θερμίδων που καταναλώνετε καθημερινά. Για να μάθετε την ημερησία ενεργειακή κατανάλωσή σας, πρέπει να μετρήσουμε τον ατομικό σας μεταβολισμό (RMR) και στην συνέχεια να υπολογίσουμε την ενέργεια που χρειάζεται το σώμα σας για να ανταπεξέλθει στον τρόπο ζωής σας και στην καθημερινή σας άσκηση. Από τη στιγμή που γνωρίζουμε αυτές τις τρεις παραμέτρους, μπορούμε να διαμορφώσουμε για εσάς ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο πρόγραμμα ημερήσιας πρόσληψης φαγητού, βασισμένο στον ατομικό σας μεταβολισμό. Μια δίαιτα με 350 θερμίδες ανά ημέρα λιγότερες από την τυπική ενεργειακή δαπάνη σας, σας επιτρέπει να χάσετε ως και 3 kg το μήνα.

Μεταβολικός Ρυθμός Ηρεμίας: πώς μπορώ να τον μετρήσω;

Η μέτρηση του μεταβολισμού σας είναι εύκολη και γρήγορη. Απλά αναπνέετε κανονικά μέσα σε μία μάσκα για 10 – 15 λεπτά. Στο τέλος του τεστ θα μάθετε το ακριβές ποσό των θερμίδων που το σώμα σας καταναλώνει καθημερινά.

Μεταβολικός ρυθμός ηρεμίας

Η μέτρηση διαρκεί 15 λεπτά max.Αναπνέετε κανονικά, καθώς αναπαύεστε σε μία καρέκλα ή ένα κρεβάτι.

Την ημέρα της μέτρησης

Όπως με τις περισσότερες ιατρικές εξετάσεις - π.χ τον έλεγχο της χοληστερίνης – έτσι και με τον μεταβολισμό υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθήσετε, για να επιτύχετε μια ακριβή μέτρηση. Έτσι, τη συγκεκριμένη μέρα που έχετε συμφωνήσει για τη μέτρηση, βεβαιωθείτε ότι:

  • Δεν έχετε φάει ή έχετε πιει τίποτα άλλο εκτός από νερό, τουλάχιστον 4 ώρες πριν τη μέτρηση.
  • Δεν έχετε καπνίσει, δεν έχετε καταναλώσει καφεΐνη, δεν έχετε πάρει συμπληρώματα διατροφής, φάρμακα που περιέχουν εφεδρίνη, MaHuang ή ψευδοεφεδρίνη, τουλάχιστον 4 ώρες πριν από τη μέτρηση.
  • Δεν έχετε γυμναστεί (αεροβική γυμναστική ή ασκήσεις αντοχής) για τουλάχιστον 8 ώρες πριν από το προγραμματισμένο ραντεβού σας.

Επικοινωνία

Ντενίκαρου Αθηνά
Διαιτολόγος - Διαιτολόγος
Δαγκλή 4, Καβάλα, Τ.Κ. 65 403
Τηλ. 2510 228 109
Κιν. 6976 879 099

Βρείτε τις συνταγές μας στο